Pravidelný páteční pozdrav ze ZŠ

Vážení a milí rodiče,

„Víte, jaká zkouška je nejtěžší v životě? Ta, co právě probíhá…“

Jak moc pravdivý tento citát je, můžeme posoudit hned z několika úhlů pohledu.

Zkoušku pro celý svět vlivem pandemie nyní pomiňme – ta je nabíledni. Zkoušku všech pedagogů, ať již v prezenční či distanční formě výuky, bychom mohly rozebírat a my pevně věříme, že se jednou společně zasmějeme a na celé toto období budeme jen vzpomínat. Na tekoucí nervy, zda nás technika nezradí a podaří se nám vysílaní spustit, na trošku zkřivený úsměv z patnáctého opakování stejného zadání třídě… ale také na komické situace, které dennodenně zažíváme s dětmi a které by jinde než v on-line režimu tak nevyzněly.

Slovo zkouška je pro naše páťáky tabu. Přesto je pro ně nejčastěji skloňovaným podstatným jménem. Přitom jsme každému, jak tady na té židli seděl, říkaly…  že je v pětce čeká krev, pot a slzy… Je to marný, je to marný, je to marný! Jednotná přijímací zkouška se blíží, individuální setkávání s páťáky potvrzují, že se jedná zejména o zkoušku nervů, a tak jim všem přejeme, aby měli nervy z oceli, zatli zuby a do cílové rovinky vstoupili s chutí a odvahou!

A jak už řekl známý filozof Sókratés: „Život bez zkoušek nestojí za žití.“ A musíte sami uznat, že v tom je také veliký kus pravdy!

Milí rodiče, přátelé školy, přejeme Vám všem, aby každá zkouška jednou skončila a měla ten správný konec, aby nás posunula kupředu a ne zpět! Protože ZKUŠENOST je také zajímavé téma, ale tomu se budeme věnovat třeba příště.

Marie a Petra.

A jaké zkoušky probíhaly napříč třídami?

Prvňáci

Tento týden děti doprovázel Kuba Kubikula, Kubula a Barbucha. Toho si také děti vyrobily. Při ranní oáze se dozvěděly, co je Popeleční středa a vyzkoušely si, jak s popelem pracovat. V prvouce rozebraly různé druhy dopravních prostředků a už také ví, jak se chovat na chodníku i silnici. Těsně před tím, než roztál sníh, se se zimou rozloučily posledním sněhulákem.

This week Class 1 learned some of Norton’s favorite foods like fizzy drinks and biscuits. We practiced our speaking using “I’ve got…” with an animal game and sorted some words according to the qu, sh, ch and ck sounds. We learned all about friend do’s and don’ts and practiced how to be a good friend. Finally, we ended the week creatively by making animals out of hearts.

Naši světoběžníci

Ještě předtím, než roztál v areálu OG sníh, si druháci vyzkoušeli Snow Art – malování do sněhu. Byla to veliká zábava. Na cestách po asijském kontinentu jsme se nechali unášet hudbou, kterou jsme doprovodili pohybem. Seznámili jsme se s Vennovými diagramy a použili jsme je k porovnávání některých živočichů. Povídali jsme si se Standou o skrytých nástrahách internetu a s Bárou jsme si připomněli Popeleční středu. Jsme zdraví, spokojení a natěšení na všechno, co nás ještě čeká. Saša + Saška + Světoběžníci ????

This week Class 2 learned how books can sometimes be like shoes! We learned about how some books are too small for us and that some books can be too big for us. So, we practiced our IPICK reading strategy to find English books that are just right for our reading level. We also created some beautiful monsters in our speaking class and learned all about Chinese musical instruments in our Arts and Culture class. Finally, we challenged our sense of touch using some mystery balloons and practiced writing facts in our 5 senses journal.

Badatelé z třetí třídy se pustili do pokusů. Zkoumají vodu, sníh i led – i když ten se poslední dny tenčí. Vyjmenovaná slova mají v malíku, a tak hloubají nad rody podstatných jmen. Už víme, že nemáme rod ženský, střední a pánský či snad klučičí! Geometrie online? Žádný problém. Rýsujeme přímky, polopřímky, úsečky či trojúhelník - umíme dokonce změřit i jeho obvod! Přijímáme kdejakou výzvu a každý den společně cvičíme! Badík odcestoval, aby si nechal vzít míru na nové šaty, a tak napjatě očekáváme, jaký outfit jej bude zdobit tentokrát! Kromě toho se indi-vindi setkáváme a to nás baví! Marie, Andrejka, Martin a třeťáci.

Class 3 started out the week discussing different types of breakfast foods found all around the world. Our focus in Incredible English this week was present simple in the 3rd form. We practiced making affirmative and negative sentences along with questions. We finished the week with describing our best friends and what they like and don’t like.

In class 3 this week, we started learning about water. We learnt about the characteristics of water, where we can find it, and why it is so important for us. (LR)

Konzultace jsou v plném proudu i u čtvrťáků

Jediná možnost, jak se vidět naživo, jsou konzultace jeden na jednoho. Nemyslete si, že se jen ladí forma v učení. Čtvrťáci nosí ukázat spoustu zajímavých věcí: společenské hry, knihy, obrazy a dokonce někdy skoro celé pokojíčky. Těším se na všechny na viděnou.

This was a busy week for class 4. We made and presented leaflets in online class. We continued learning the key elements needed to create a news article. Next week, we will start writing our very own articles. We also did work in phonics and Incredible English.

Co nového u páťáků?

Páťáci si v tomto týdnu připomněli Popeleční středu a zvyky, které se k tomuto dnu vztahují. Kromě toho se věnovali přídavným jménům, korekturám a také náležitostem, které musí být obsaženy v osobním dopisu. Každý páťák měl za úkol napsat osobní dopis nějaké historické osobnosti – možná vás s některými dopisy seznámíme v některém z dalších tradičních Friday Letters… V matematice se páťáci věnovali obvodům, obsahům a rovnicím o dvou neznámých.

In class 5 this week, we learnt about food chains and food webs. We even created our fun food chains that resulted in dolphins eating donkeys and mice eating people. A very unusual but enjoyable look at animal habitats! We also did some work for the PET and learnt how to find evidence in a text to support whether statements about the text are true or false.

Marie Zicháčková, Petra Kobrová