Pravidelný pozdrav z Vaší - naší základní školy
Vážení rodiče a přátelé naší – Vaší školy,
společně s dalším pátkem se Vám k očím dostává pravidelný pozdrav plný informací z dění v jednotlivých třídách i celé škole. Celou školou rezonovalo téma přijímacích zkoušek, kterých se účastnili naši nejstarší žáci – páťáci. Letos poprvé došlo ke změnám v režimu. Kromě možnosti elektronického přihlašování a výběru ze tří škol byli také nově účastníci zkoušek rozděleni systémem do škol, kde vykonávali státní část zkoušky – psali testy z matematiky a českého jazyka. Někdo by si mohl říci, že mají „padla“, teď však přichází období čekání a nejistoty. My jsme si však jistí, že ať už naši páťáci dopadnou jakkoli, ve světě se neztratí.
Příští týden v pondělí a úterý se koná krajské kolo recitační přehlídky, kde nás budou reprezentovat Jaroušek a Jenda. Věříme, že načerpáte inspiraci a užijete si výlet do Kutné hory. Ať se Vám vaše vystoupení vydaří, budeme vám držet palce!
Ve čtvrtek dostanou slovo svaly! Žáci 3. – 5. tříd budou mít možnost poměřit své síly v atletických závodech, které pořádáme u nás v Open Gate. Jako hosté se jich zúčastní i děti stejné věkové kategorie ze základní školy v Kunraticích. Těšíme se, že si společně užijeme pobyt na čerstvém vzduchu a veškerá sportovní klání.
Nyní už ale pojďme opět pootevřít dveře jednotlivých tříd:
1. třída
V tomto týdnu si prvňáčci opakovali jarní květiny a pro kontrolu jejich znalostí mladých botaniků si napsali ve čtvrtek poznávací testík. V hodině plavání si procvičovali splývání a kraulový pohyb nohama. V hodinách Člověk a svět se učili o čase a typech hodin, které můžeme najít doma a v okolí. Probírali jsme i druhy domácích mazlíčků, které mají sami doma a jak o dané mazlíčky pečovat. Za úkol dostali napsat referát na vybrané zvířátko a ve čtvrtek si poprvé zkusili prezentování před ostatními. Na konec si v pátek napsali další test, tentokrát z matematiky.
Za tým první třídy, Hedvika a Bára.
We spent the week reviewing unit 4 in our Incredible English books. On Thursday we tested our knowledge with a short quiz which our smarty pants did with ease! We also used our listening skills to master prepositions of place as they listened to a story and had to draw the location of the character in the story. During our club lessons we worked on two different letter sounds k and e. Our students are becoming quite the masters at recognizing these letters in the different stories we read!
2. třída
Druháci se s velkým zápalem ponořili do světa vzdělávání. Napsali jsme pidiopáčko z češtiny a matematiky a s vervou jsme připravovali skupinové prezentace na téma "Živočichové kolem nás". Kromě toho jsme společně vyrazili do školní knihovny, kde jsme prozkoumávali nově příchozí knihy a další zdroje, které rozšířily naše obzory.
Krásný víkend
Druháci, Andrea a Beátka
In English, this week we learned about our different food groups. We worked on how to sort these different groups including the names of different animal products. For spelling this week we also worked on the different diagraph blends th, sh, and ng. During club lessons we worked together to read various informational texts and testing our reading skills as we learned about new topics such as: the internet, animals and their homes, stars and galaxies, etc.
3. třída
Milí rodiče,
další týden je za námi. Pondělní odpoledne jsme sbírali rostlinné vzorky a dali je vylisovat. Sušení a lisování pravidelně kontrolujeme. Některé z nás to tak nadchlo, že jsme si pořídili i vzorky z našich zahrad. Na úterní odpolední blok přišla paní učitelka Petra Kobrová, která s námi bude mít ENRICHMENT ve čtvrté třídě. Úspěšně jsme napsali dubnový test z matematiky a popřáli Káje k narozeninám. Někteří z nás již našli téma své oborové práce, na které začínáme pracovat. Snad nám vše půjde jako po másle. Krásný odpočinkový víkend.
Vaši studenti smaragdové třídy.
The students were busy this week preparing for their unit 5 quiz, as well as continuing with their reading focus of using text features to better understand text while reading and their writing unit on opinion writing. During their club lessons the students began their group projects on ecosystems. On Thursday, they had the opportunity to start their ecosystem dioramas as part of their project.
4. třída
Jak by pravil klasik, ve čtvrté třídě jsme se tento týden nepouštěli do žádných větších akcí, přesto nebo právě proto jsme stihli spoustu důležitých věcí. Blíží se totiž čtvrtletní konzultace, a tak jsme se věnovali hlavně procvičování probraného učiva za uplynulé čtvrtletí. Bylo toho opravdu hodně, ale doufejme, že se to projeví na celkovém hodnocení jak v českém jazyce i matematice. V tělocviku jsme se zaměřili na trénování atletických disciplín, hlavně hodu kriketovým míčkem, sprintu na 60 metrů a skoku dalekému. Postupně nám krystalizuje sestava reprezentantů na atletické závody, které se uskuteční již příští týden. Ve výtvarné výchově jsme se zabývali prostorovou geometrii a učili se, jak nakreslit a stínovat geometrická tělesa. To je od nás vše a přejeme všem krásný a pohodový víkend! Čtvrťáci
This week, our class focused on the novel study "Tales of a Fourth Grade Nothing," where students practiced identifying causes and effects within the chapters. They continued to work with the text by identifying new words and defining them to ensure full comprehension of the text. We also began Unit 7 in our "Incredible English" curriculum, reviewing the present continuous tense. During club lessons, students continued to work on their animal classification project. Once completing their research, they began working on unique banners to display all the information they learned.
5. třída
Máme za sebou JPZ a vracíme se do vyjetých kolejí. V pondělí jsme se zaměřili na relaxaci i soustředění. Hráli jsme různé edukativní hry a sdíleli rady, jak na stresové situace. Věřím, že mnohým při písemných testech pomohly. Úterní a středeční odpoledne bylo oddechové. Využili jsme i-Pady a procvičovali různé strategie pomocí rozličných aplikací. Navrhovali jsme pokojíček snů s AI a z kostek stavěli celé město. Ke konci týdne už výuka běžela naplno v běžném režimu. Nechyběla pravopisná rozcvička, práce s textem či dílna psaní. V historii jsme se po klidných časech octli ve válečné zóně. Osvojovali jsme si pojmy jako je mobilizace, protektorát, koncentrační tábor či partyzáni. Pracovali jsme s odbornou literaturou a hledali odpovědi na rozličné otázky ve dvojicích i ve skupinách. Po delší odmlce jsme programovali s Emilem a naučili se nové příkazy. Páťáci mají za sebou nejtěžší období svého studia na ZŠ Open Gate a zaslouží si obrovskou pochvalu za úsilí, které vynaložili. Na konečný verdikt si budou muset ještě měsíc počkat, ale my věříme, že společný čas nám čekání usnadní.
Klidný víkend i Vám! Saša, Pavel a jejich smečka????
This week in English, students spent the first half of the week completing their gymnasium entrance exams, which I hope went well and children feel good about the effort they put in and the hard work it took to get to this place. Following that, we worked on our English Club project about endangered animals. Students used a completed graphic organizer about a specific animal and began to create informational posters. This coincides nicely with our Infromation Writing Unit as students apply their knowledge of informative composition and nonfiction text features to sequence and display the various kinds of information in a cohesive and logical way. Furthermore, we reviewed spelling techniques for longer words. In particular, we focused on counting the number of syllables a long word has (magnificent) and used a clapping motion to understand that the word has 4 syllables which then helped them to parse out the spelling of the word. This is a good technique to follow when spelling longer words that don't always have a known phonics concept to help them with their spelling. We will continue working on our Informative Writing Unit and students will soon choose a topic that they will research and ultimately write about! Regarding reading, we are in the process of completing our novel study on The One and Only Ivan. Students work in differentiated groups to read the same content but answer slightly different comprehension questions with answers that have varying lengths. Again, learning about how to analyze text will serve children well as they move onto another school in the upcoming academic year. It also helps to inform their writing once they know how to deduce things like author's purpose, main idea, moral, themes, subtext, etc.
Milí rodiče, připomínáme, že v pondělí 6. května se bude u nás na školním hřišti konat turnaj v petanque. Přijďte si společně s námi užít tuto francouzskou společenskou hru.
Krásný víkend přeje Vaše základka.