Páteční zprávy z gymnázia

Milí rodiče, zákonní zástupci a příznivci našeho gymnázia,

v právě končícím týdnu jsme si v naší republice užili zimu, jak ji známe z obrázků Josefa Lady. Pro mě, rodilého Pražáka, to byl asi řidičsky nejnáročnější týden v životě. Navíc při pravidelném ranním ometání auta v mrazivých teplotách dosahujících dvojciferných hodnot jsem často vzpomínal na cimrmanovskou disputaci z Dobytí severního pólu o tom, zda jsou lepší musgrávky, americká kamna, nebo obyčejný bubínek… Kromě počasí pochopitelně také velmi pozorně sledujeme situaci ohledně případného návratu studentů do škol a děláme vše pro to, abychom byli na návrat studentů připraveni. Pravidelně komunikujeme s MŠMT a hygienickou stanicí a zkoumáme možnosti, jak návrat studentů  umožnit.  Uvidíme, co nového přinese neprodloužení nouzového stavu, a v případě jakýchkoliv novinek Vás budeme samozřejmě informovat.

V minulém dopise jsem zmiňoval náš výtvarný projekt, nejpovedenější výtvory si můžete prohlédnout na našich webových stránkách zde.  Psal jsem také o dílně tvůrčího psaní pro naše studenty pod vedením Pavly Trnkové. Texty z ní budou od pondělí rovněž k dispozici na webu, jako malou ochutnávku jsem vybral jeden z nich:

Nezapomeň na bělost bělejší, která polykala světlo.

Nezapomeň na stromy nejvyšší neznající hranic světa.

Nezapomeň na cesty nejkratší, které se náhle staly neznámými.

Nezapomeň na lidi nejbližší, jejichž hlas tě nepouštěl pryč.

Nezapomeň na srdce teplejší než daleký letní čas.

Oddělení cizích jazyků pokračuje ve spolupráci s našimi absolventy. Tentokrát jim Honza Ferbr, student ČVUT, který v současné době v rámci programu Erasmus pobývá v Madridu, přiblížil aktuální situaci ve Španělsku. Poradenské centrum pro naše studenty i nadále organizuje preventivní programy, tento týden byly na řadě septimy a Time management (Efektivní organizace  času). V pondělí se také konalo další z dobrovolných on-line setkání se školní psycholožkou Petrou Bílkovou, tentokrát na téma Syndrom FoMo aneb strach z toho, že něco zmeškáme na sociálních sítích. Já sám jsem se byl v tomto týdnu podívat na čtyřech hodinách svých kolegů a jen těžko se rozhoduji, která byla zajímavější: vikingská mytologie v primě, anglická verze hry Riskuj zaměřená na geometrické pojmy v sekundě, obrázková analýza různých druhů pohybu tamtéž, nebo praktická aplikace biologických znalostí o diabetu při řešení kazuistik v hodinách sextánů.

S výukou je tentokrát spojeno i mé tradiční zakončení. Velmi mě potěšil rozhovor s kolegyní, která vyučuje angličtinu v sekundě. Kvůli pondělní kalamitní situaci přijela školním autobusem do práce o 20 minut později a byla tedy zvědavá, zda se jí ještě podaří svolat své studenty k virtuální hodině. K jejímu velkému překvapení po otevření příslušného týmu v MS Teams zjistila, že nejenže hodinu studenti zahájili sami, ale navíc si i samostatně vybrali jedno z nedávno probíraných témat a sami od sebe o něm diskutovali (samozřejmě v angličtině), aniž by čekali, až se k nim vyučující připojí. Takovéto okamžiky jsou skutečně k nezaplacení a ukazují nám, že všechna energie a nasazení našich učitelů přináší své výsledky.

Přeji Vám klidný víkend.

Luděk Michalik